Przedszkole Tęczowa Dwójeczka

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

6.00 – 8.30
  • schodzenie się dzieci,
  • czynności opiekuńcze
  • zabawy swobodne
  • tworzenie okazji do wymiany informacji: rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami, zabawy ruchowe
  • prowadzenie obserwacji
  • praca korekcyjno – wyrównawcza
8.30 – 8.45
  • wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
    • zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
    • zabawy ruchowe
    • poranne ćwiczenia gimnastyczne
    • zabawy konstrukcyjne
    • zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
    • zabawy kołowe
    • rysowanie
    • prowadzenie obserwacji, diagnozowanie
  • praca korekcyjno – wyrównawcza
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
8.45 – 9.00
  • przygotowanie do śniadania
  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • pełnienie dyżurów (w starszych grupach)
9.00- 9.30

ŚNIADANIE

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
9.30 – 11.45Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego:przebywanie na świeżym powietrzu: w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spaceryobserwacje przyrodniczeprace gospodarcze, porządkowe, ogrodniczegry i zabawy ruchowezajęcia sportowe, ćwiczenia gimnastycznetworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywaniapodejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznychmanipulowanie, rysowanie, ćwiczenia grafomotorycznewspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturąprowadzenie obserwacji, diagnozowaniepraca korekcyjno – wyrównawcza
11.45-12.00

Przygotowanie do obiadu

  • zabiegi higieniczne
  • czynności samoobsługowe
  • pełnienie dyżurów (w starszych grupach)
12.00-12.30

OBIAD

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
12.30-13.45

Odpoczynek poobiedni

rozchodzenie się dzieci zapisanych na dwa posiłki
zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie:leżakowaniesłuchanie bajekćwiczenia relaksacyjne,zabawy integrujące grupę
organizowanie zajęć dodatkowych
tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci

13.45-14.00Przygotowania do podwieczorku
zabiegi higieniczne
czynności samoobsługowe
pełnienie dyżurów (w starszych grupach)
14.00-14.30

PODWIECZOREK

  • samodzielne spożywanie posiłków
  • wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
14.30-17.00
  • zabawy swobodne w sali 
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
  • organizowanie zajęć dodatkowych
  • praca korekcyjno-wyrównawcza
  • rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami
  • rozchodzenie się dzieci

Skip to content