6.00 – 8.30 | - schodzenie się dzieci,
- czynności opiekuńcze
- zabawy swobodne
- tworzenie okazji do wymiany informacji: rozmowy indywidualne z dziećmi, kontakty z rodzicami, zabawy ruchowe
- prowadzenie obserwacji
- praca korekcyjno – wyrównawcza
|
8.30 – 8.45 | - wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp.
- zabawy ruchowe
- poranne ćwiczenia gimnastyczne
- zabawy konstrukcyjne
- zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową
- zabawy kołowe
- rysowanie
- prowadzenie obserwacji, diagnozowanie
- praca korekcyjno – wyrównawcza
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
|
8.45 – 9.00 | - przygotowanie do śniadania
- zabiegi higieniczne
- czynności samoobsługowe
- pełnienie dyżurów (w starszych grupach)
|
9.00- 9.30 | ŚNIADANIE - samodzielne spożywanie posiłków
- wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
|
9.30 – 11.45 | Zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego:przebywanie na świeżym powietrzu: w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spaceryobserwacje przyrodniczeprace gospodarcze, porządkowe, ogrodniczegry i zabawy ruchowezajęcia sportowe, ćwiczenia gimnastycznetworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywaniapodejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznychmanipulowanie, rysowanie, ćwiczenia grafomotorycznewspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturąprowadzenie obserwacji, diagnozowaniepraca korekcyjno – wyrównawcza |
11.45-12.00 | Przygotowanie do obiadu - zabiegi higieniczne
- czynności samoobsługowe
- pełnienie dyżurów (w starszych grupach)
|
12.00-12.30 | OBIAD - samodzielne spożywanie posiłków
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
- wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
|
12.30-13.45 | Odpoczynek poobiedni rozchodzenie się dzieci zapisanych na dwa posiłki zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i ogrodzie:leżakowaniesłuchanie bajekćwiczenia relaksacyjne,zabawy integrujące grupę organizowanie zajęć dodatkowych tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci |
13.45-14.00 | Przygotowania do podwieczorku zabiegi higieniczne czynności samoobsługowe pełnienie dyżurów (w starszych grupach) |
14.00-14.30 | PODWIECZOREK - samodzielne spożywanie posiłków
- wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
- wpajanie zasad zdrowego odżywiania się
|
14.30-17.00 | - zabawy swobodne w sali
- tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci
- organizowanie zajęć dodatkowych
- praca korekcyjno-wyrównawcza
- rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami
- rozchodzenie się dzieci
|