Koncepcja Pracy Przedszkola
Naszym największym dobrem jest dobro dziecka, przygotowujemy je do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami. Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Aby zrealizować ww zamierzenia Przedszkole nr 2 „TĘCZOWA DWÓJECZKA” w Siemianowicach Śląskich przyjmuje do realizacji:
Cele główne
- Każde dziecko ma poczucie swojej wyjątkowości i wartości.
- Każdy nauczyciel wykazuje się kreatywną, poszukującą postawą wobec własnej pracy.
- Wszyscy czują się w przedszkolu bezpiecznie.
- Partnerzy i zasoby przedszkola pomagają w przygotowaniu dzieci do życia w nowoczesnej rzeczywistości przy jednoczesnym poszanowaniu tradycji i wartości uniwersalnych.
Zadania
- Wspomaganie indywidualnego rozwoju dzieci.
- Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej.
- Zapewnienie dzieciom i personelowi bezpieczeństwa oraz zdrowego tryby życia.
- Poszerzanie grona partnerów do realizacji celów rozwojowych przedszkola.
- Unowocześnianie i wzbogacanie bazy przedszkola niezbędnej do realizacji wyznaczonych zadań.
Nasze zadania i cele strategiczne
- Wczesne rozpoznawanie uzdolnień i niedoborów i uwzględnianie ich w procesie wspierania indywidualnego rozwoju dzieci
- Opracowanie odpowiedni narzędzi diagnostycznych
- Rozwijanie i wspieranie zainteresowań i uzdolnień
- Wdrażanie dzieci do dobrej praktyki dnia codziennego (samoobsługa, troska otoczenie, formy grzecznościowe, zachowania społeczne)
- Poszerzanie oferty edukacyjnej przedszkola umożliwiającej przygotowanie do nauki w szkole
- Wspieranie nauczycieli w kreowaniu własnej osobowości zawodowej
- Szkolenie rady pedagogicznej w obszarach wymagających intensyfikacji pracy
- Zapewnianie dzieciom oraz personelowi bezpieczeństwa oraz zdrowego trybu życia (poprzez promowanie zdrowego trybu odżywiania, wyrabianie nawyków związanych z aktywnością ruchową, kształtowanie prawidłowych relacji społecznych, wyrabianie postaw proekologicznych, stosowanie zasad higieny i BHP, przeciwdziałanie przemocy itp.)
- Poszukiwanie nowych możliwości działań przedszkola z różnymi podmiotami w zakresie ułatwienia startu szkolnego, nawiązywania współpracy z innymi placówkami, włączania się w programy edukacyjne, zwiększenia opieki medycznej nad dziećmi, korzystania z instytucji społeczno-kulturalnych
- Wyposażanie przedszkola w nowoczesny sprzęt komputerowy i multimedialny
- Systematyczne podnoszenie standardu budynku przedszkola i jego wyposażenia